mandag 6. september 2010

Akseptert av ASPECT!

Hei!
Nå har jeg endelig fått tilbakemelding fra ASPECT, jeg er akseptert. Det vil si at jeg skal nå reise til USA skoleåret  2011/2012 med ASPECT! Jeg syns det er veldig spennende å tenke på, og jeg gleder meg sykt til tiden fremover! Jeg håper på at jeg får familie fortest mulig, og ikke feks. i juni.

Vi er ganske mange fra skolen som skal/har tenkt til å reise som utvekslingsstudent. Det syns jeg er ganske bra. Da kan vi snakke om det sammen, dele tanker, forhåpninger, tårer og glede! Haha :) Jeg gleder meg som en bitte liten unge!

Jeg har søkt sørstater (det orange feltet på kartet nedenfor)
Hilsen en mega spendt Vilde!

11 kommentarer:

  1. Jeg er veldig enig med deg Vilde! Det er deilig å ha noen og prate med!:D

    Forresten Gratulerer igjen<3

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg reiser også til USA neste år, med Aspect :D Så utrolig gøy å lese om fler som drar med Aspect, nesten alle reiser jo med Explorius! Linker deg, jeg :)

    SvarSlett
  3. Jeg har linket deg! :-) Sørstatene virker bra, men kanskje litt konservativt? hvertfall det jeg har hørt, men tror jeg likevel skal søke det jeg og! :D

    andreausa.blogg.no

    SvarSlett
  4. Hei! Jeg og reiser med Aspect! :D Til England, da, vel å merke. Men gratulerer! ^^ Og sørstatene virker kjempespennende. Og så snakker de artig der. Dessuten er det varmt. (For varmt kanskje..? For meg, heh.) Men, jeg linker deg, jeg :)

    SvarSlett
  5. SV; Hei! :-) Ja, sørstatene virker utrolig konservativt og kristent, men som du sier så skal man jo oppleve noe helt nytt :D Jeg ser ikke noe feil i å praktisere kristendommen og ha en sterk tro, fordi alle jeg kjenner, er bare utrolig skjønne og nydelige mennesker! Vurderer å søke statene NC, SC og Georgia :-)

    Når jeg linker, så legger jeg inn en link under meny-knappen "BLOGGER" så, jeg vet ikke hvordan man gjør det på blogspot.. beklager! :-)

    andreausa.blogg.no

    SvarSlett
  6. SV; Åja, ja, det er jo pluss! Det er veldig kristent og konservativt. Selvfølgelig er det varierende innad i de forskjellige områdene og statene, men f.eks. en jeg leser bloggen til nå er i North Carolina og der er det liksom sånn selvfølge at man går i kirken minst hver søndag. Haha. Håper jeg ikke skremmer deg elns, men det er det jeg har hørt. Har lest litt på nettet i diverse forumer osv. og noen søker sørstatene fordi det er varmt og det er sjø,men mest av alt fordi det de ønsker er en stor forandring. Hun Ingrid som er NC sier jo at hun har en vennine som er i nord og der er det mye mer likt Norge. :) Og det er derfor mange velger å IKKE søke sørstatene, fordi det er kristent og konservativt. Elin Damstuen (elindamstuen.blogg.no) dro jo hjem, hun var i Texas. Les på bloggen hennes hvorfor :) Men det er jo mange som er kjempefornøyde med sørstatene og! Som alltid avhenger det av alt, først og fremst deg og hvilken familie du havner i :D ! Det er bare mitt inntrykk da :):)!

    andreausa.blogg.no

    SvarSlett
  7. SV: Jeg vet, det er kjipee greier det hun måtte gå gjennom. Jeg, jeg er ganske dum når det kommer til USA og delstatene og blablabla, men jeg tenker meg at dette var et av unntakene. Det kan da ikke være sånn i hele sørstatene fordi det er jo så mange som er fornøyde med det óg? HMF. Vanskelig altså. Jeg tenker hvertfall at jeg da vil søke NC, SC, og .. Kanskje Oregon. Da er jo 2 av 3 stater i sørstatene, for jeg vet at det kommer til å være mange forandringer, men da vil jeg på en måte ha litt flaksen på mimn side óg, sånn at overgangen ikke blir for vanskelig. Jeg vil jo ha en vertsfamilie som kan hjelpe meg med den :-) Ingridiusa.wordpress.com er jo kjempefornøyd med North Carolina, så jeg tror egentlig det er ganske avhengig av HVOR i sørstatene også :-)

    I HAVE NO CLUE.

    SvarSlett
  8. Det er ganske vanlig å vente til juni før du får familie :)

    SvarSlett
  9. Skjønner jo det! Jeg søkte sørstatene :)

    SvarSlett
  10. Bra, jeg har bare bra brabra erfaringer med aspect og de har ikke så mange dumme regler som feks.. exlporius.. ahaha :)


    www.elineiutah.blogspot.com

    SvarSlett