lørdag 12. mars 2011

Jeg dro til USA i vinterferien!

Hei! Tenkte jeg bare skulle fortelle litt om turen min til USA nå nylig.

Min bestevenn Heidi (www.heidihhomme.blogg.no) er utvekslingsstudent året 2010/2011 i Washington, Goldendale. Jeg har savnet henne forferdelig mye den tiden hun har vært borte, og i begynnelsen av januar bestemte jeg meg for å dra å besøke henne. Jeg snakket med vertsforeldrene hennes, og vi avtalte at vi skulle gjøre det til en overraskelse! Jeg og vmoren hennes snakket veldig mye om dette, og vi planlagg det til punkt og prikke!

Jeg dro alene fra flyplassen i Kr.sand 24 februar, og ankom USA 24 februar på kvelden (siden Washington ligger 9 timer bak Norge). Der ble jeg møtt av vmoren hennes og vsøsstra hennes som også er utvekslingsstudent fra Brasil. Denne natten så sov Heidi hos Eirin, som er en norsk utvekslingsstudent, og jeg sov hjemme hos vertsfamilien hennes, UTEN at Heidi ante at jeg kom!

Når dagen kom, dro vi til skolen hvor vi hadde delt lapper ut til forskjellige folk på skolen, og så sendte vi Heidi rundt for å hente lappene. Ved den siste lappen så stod det :  "yaS ih ot edliV" (les det baklengs så står det: "Say hi to Vilde". Det var så sinnsyyykt deilig å se henne igjen, og vi gråt ganske mye!

http://www.youtube.com/watch?v=BpSs5H5Uugk <- Filmen når vi møttes! (jeg hørte ikke at de sa navnet mitt, for jeg stod å snakket med Eirin..) haha.

Hverfall. Jeg fikk så siiiinnnsykt mye mer lyst til å dra til USA nå som jeg liksom har fått opplevd litt hva alt dette går ut på. Jeg har vært med Heidi på skolen, vi har sett basketball kamp, kost oss med venner og bare vært Amerikanske! Turen gjorde slik at jeg nesten ikke kan vente til jeg selv skal være utvekslingsstudent, og jeg håper skikkelig at jeg får familie snart, selvom det er litt tvilsomt med ASPECT.

Jeg dro hjem 8. Mars, og det var helt forferdelig! MEN jeg treffer henne jo igjen om 102 dager!

Her er noen bilder fra turen:
                                Her var vi på vei hjem fra kino! Heidi, meg og Eirin! VIKING
På vei til Kino og Taco Bell!
Denne kvelden var vi på Jersey Shore party!
Heidi, Myllena og meg!
Et lite samlebilde fra Mt Hood! Vi var i bakken!
Mt Hood
Jeg fikk en grønn wrap! vi loo
Heidi og meg <3

Her er noen spørsmål til dere!
Har noen fått vertsfamilie? Hvem reiser dere med? Og gleder dere dere like mye som meg?

Hilsen Vilde (:

2 kommentarer:

  1. Gøy! Gleder meg så til det er vår tuuuur :)

    love your usa babe

    SvarSlett
  2. Var også i USA sommeren 2010, og dagen jeg satte bena mine i Norge igjen, så har jeg lengtet tilbake til USA! Så skjønner utrolig godt hva du mener over :) Nå er det snart vår tur, heldigvis!

    Sv: Jeg vet, utrolig spennende!!

    SvarSlett